کد خبر 1655152
تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۴
مرگ ۱۱ نفر در یک تصادف بیانگر ضرورت بهبود ایمنی جاده‌ها است

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: تصادف اخیر آزادراه ساوه - همدان که منجر به جان باختن ۱۱ هموطن شد، بار دیگر زنگ خطر را برای وضعیت ایمنی جاده‌ها به صدا درآورد.

به گزارش مشرق، سردار سیدتیمور حسینی روز سه‌شنبه درباره آخرین وضعیت رسیدگی به حادثه محور ساوه - همدان توضیح داد: در بسیاری از تصادفات جاده‌ای، از جمله حادثه اخیر که منجر به جان باختن ۱۱ نفر شد، نقش ایمنی مسیر و تجهیزات جاده‌ای بسیار حائز اهمیت بود.

وی با بیان اینکه این تصادف عصر روز جمعه ۲۷ مهرماه به وقوع پیوست، نشان‌دهنده نیاز فوری به اقدامات پیشگیرانه در خصوص ایمنی جاده‌هاست، افزود: طبق بررسی‌های کارشناسان پلیس راهور ایمن نبودن مسیر و نبود تجهیزات استاندارد ۵۰ درصد در این حادثه نقش داشت و ۵۰ درصد دیگر به راننده باز می ‌گشت.

رئیس پلیس راهور فراجا اضافه کرد: اگر مسیر مجهز به جداکننده‌ها و سیستم‌های ایمنی مناسب بود، احتمالاً شاهد چنین حوادث ناگواری نبودیم. بنابراین، توجه به کیفیت آسفالت و استانداردهای ساخت و ساز جاده‌ها می‌تواند به کاهش تصادفات کمک کند.

عصر جمعه - ۲۷ مهر - در حادثه‌ای در محور همدان-ساوه در استان مرکزی بر اثر برخورد ۲ دستگاه خودرو پراید، یک دستگاه سمند و یک دستگاه تیبا، ۱۰ نفر در دم جان خود را از دست دادند و ۶ نفر نیز مصدوم شدند که به دلیل جراحت وارده یکی دیگر از سرنشینان نیز جان خود را از دست داد.

مرگ ۱۱ نفر در یک تصادف بیانگر ضرورت بهبود ایمنی جاده‌ها است

چند پیشنهاد برای کاهش جانباختگان تصادفات

سردار حسینی در ادامه با ارائه چند پیشنهاد به وزارت راه و شهرسازی برای کاهش تلفات جاده‌ای گفت: ابتدا باید سرعت عمل در رفع نقاط حادثه‌خیز افزایش یابد؛ بهبود فرآیند شناسایی و رفع نقاط حادثه‌خیز به صورت فوری و مستمر، با همکاری شهرداری‌ها و دیگر نهادهای ذی‌ربط برای ایمنی محورهای شریانی در اولویت قرار دارد.

وی توسعه سیستم‌های هوشمند را از دیگر نیازهای فوری در ایمن سازی تردد دانست و افزود: استفاده از دوربین‌های نظارتی هوشمند و سامانه‌های مدیریت ترافیک برای کنترل بهینه جریان ترافیک و شناسایی خطرات در زمان واقعی یک ضرورت است.

رئیس پلیس راهور فراجا افزایش اعتبار برای بهسازی جاده‌ها را عامل دیگر در جهت ایمن سازی دانست و گفت: باید منابع مالی کافی برای پروژه‌های بهسازی جاده‌ها و تجهیز امکانات ایمنی، با استفاده از درآمدهای ناشی از جرائم رانندگی اختصاص یابد.

سردار حسینی با بیان اینکه اکنون پلیس هیچ درآمدی از محل جریمه‌ها و تخلفات رانندگی ندارد افزود: توسعه آموزش و فرهنگ‌سازی از طریق برگزاری کارگاه‌ها و برنامه‌های آموزشی برای رانندگان و عموم مردم در خصوص ایمنی جاده‌ها و نکات فنی رانندگی و ایجاد سامانه‌های بازخورد و همچنین همکاری تمامی دستگاه‌های مرتبط از الزامات ایمنی تردد محسوب می شود.

وی خاطرنشان کرد: توجه به ایمنی راه‌ها و تلاش برای بهبود زیرساخت‌های جاده‌ای باید اولویت تمام دستگاه‌های مرتبط باشد. وزارت راه، شهرداری‌ها، وزارت صمت و دولت باید با جدیت در این زمینه ورود کنند تا در پایان سال شاهد کاهش چشمگیر آمار تصادفات و تلفات رانندگی باشیم.

رئیس پلیس راهور یادآور شد: همکاری میان دستگاه‌ها می‌تواند به حفظ جان انسان‌ها و کاهش آمار سوانح رانندگی کمک شایانی کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۱
    9 0
    از یه طرف پلاک میدن از طرف دیگه اشک الکی میریزن
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۱
    12 0
    وضعیت آسفالت و خط کشی و علائم شب نما در کشور افتضاحه و عامل بسیاری از تصادفات هم همینه
    • حمید IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۱
      7 0
      خود روهای حلبی ساز چه نقشی دارند؟
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۱
    14 1
    جناب سردار چگون باید پیشگیری شود راهکار چیست ؟ جریمه ها را با توجیه نادرست افزایش دادید بنظرم تنها راحل شما افزایش جریمه برای کسب در آمد بوده نه کاهش تصادف و فوت لطفا راهکاراساسی بدون دست در جیب مردم ارایه نماید ایا اطلاع دارید با مرگ سرپرست خانواده چند نفر نابود میشوند ؟سایر هزینه ها جای خودش
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۱
    14 0
    اشک تمساح
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۱
    3 0
    اگه خودروها ایمن بود، مقدار زیادی از مشکلات جاده و خطای انسانی جبران میشد و تعداد کشته ها و مجروحین به حداقل می‌رسید...نهایتا یکی دوتا کشته و زخمی میشدند نه یازده کشته و چندین زخمی
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۱
    1 0
    ۳ تا راننده گیج
  • IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۱
    12 0
    فقط یه نگاهی به وضهیت آسفالت و علایم و خط کشی های همین اتوبان تهران کرج قزوین رشت بیاندازی تا ببینید اوضاع کم کاری مسوولین امر چقدر وحشتناکه ۲۰ ساله درب و داغونه خط کشی در اتوبان نباشه یعنی جهنم.
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۱
    4 0
    کل مسیر چند ده کیلومتری منزل من تا محل کار، یک پلیس در رفت و برگشت وجود نداره. مقابله با رانندگانی که جان و مال سایر مردم را به خطر می‌اندازند عملا وجود نداره. ضعف قانون و پلیس هر دو
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۱
    4 0
    موتوری ها عملا بی قانون و بی تربیت و مردم آزار هستند و جلو چشم پلیس نه چراغ و نه خط کشی و نه حق تقدم و....را رعایت نمیکنند .. صبح زود یا شبها دیر وقت هم ارازل و اوباش با رانندگی های دیوانه وارشان مردم را به ستوه آورده اند ...پلیس هم فقط بلد است جلو خودرو خانواده را بگیرد و جریمه کند چون مظلوم و مودب است
  • الم IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۱
    3 2
    خدا را شکر یکی از دولتها پیدا شد که لااقل مقصر 50در صد تصادف را از دستگاه دولتی دانسته
  • کمال DE ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۱
    6 0
    واقعا. که فقط می تونم بگم. مسولان سایپا و ایران خودرو به جرم. دهها هزار قتل باید محاکمه. شوند
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۱
    0 0
    چندی پیش در آخر شب، لامپ جلو سوخت و پیش خودم گفتم فردا تعویضش میکنم ولی پلیس خدمتگزار در همان زمان که معلوم نبود از کجا سرو کله اش پیدا شده، لطف کرد و جریمه برام نوشت و وقتی گفتم همین الان سوخت و دارم بخونه مون که همین نزدیکه میرم قبول نکرد که نکرد !!!!! حالا شما بفرمائید در آخر شب از کجا لامپ تهیه میکردم !!!؟؟؟ حالا شما در اتوبانهایی که پر ریسک و نا ایمن هم هستند یه پلیس برای تامین ایمنی و اطمینان به رانندگان عبوری پیدا نمی کنید !!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس